13 Ιουνίου 2024
Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος | 20:30
Evi Nakou & Vassula Delli
We habitually maintain
Το We habitually maintain είναι ένα έργο για τους αυτοματοποιημένους τρόπους που συνδέουν την αρχιτεκτονική, τον ήχο, τις εργασίες συντήρησης σε υπόγειους χώρους και τα ανθρώπινα σώματα. Επιτόπιες ηχογραφήσεις μηχανημάτων, ζωντανός και επεξεργασμένος ήχος και μη λεκτικοί ήχοι συνθέτουν μια παρτιτούρα που ερμηνεύουν οι μουσικοί Εύη Νάκου και Βασούλα Δελλή. Μια ηχητική και κειμενική σύνθεση για την αθέατη και αθόρυβη μηχανική και ανθρώπινη εργασία που μας συντηρεί ώστε να συνεχίζουμε τη ζωή μας.
Laurel Halo with Leila Bordreuil
Atlas
Η Αμερικανίδα συνθέτιδα και πιανίστα Laurel Halo εδρεύει στο Λος Άντζελες. Το πρώτο της άλμπουμ Quarantine που κυκλοφόρησε στο Hyperdub το 2012 ανακηρύχθηκε από το “The Wire” άλμπουμ της χρονιάς. Στο Subset Festival θα παρουσιάσει με την Leila Bordreuil στο τσέλο το Atlas, το νέο της άλμπουμ με το οποίο περιοδεύει στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και concert halls του κόσμου από το τέλος του 2023.
Press Kit | Εισιτήρια
Νέα Σκηνή |22:00
Λαμπροπούλου Μάγδα (γλύπτρια- ηχητική καλλιτέχνιδα) – Κουστερίδου Δήμητρα (συνθέτρια – ηχητική καλλιτέχνιδα)
“Twist”
Sound Performance
Το “Twist” είναι μία performance που συνδυάζει τον αναλογικό ήχο γλυπτικών κατασκευών (Λαμπροπούλου Μάγδα) με DIY ηλεκτρονικά κυκλώματα και live electronics τεχνικές (Κουστερίδου Δήμητρα). Μικρά χειροκίνητα αλλά και μηχανικά γλυπτά-κατασκευές από αντικείμενα και φόρμες που ανέκαθεν είχαν θηλυκό πρόσημο, περιστρέφονται και ελίσσονται σε έναν συντονισμένο χορό στη Νέα Σκηνή του Ωδείου Αθηνών. Μια συνεχής αντιπαράθεση από ανάλαφρες ασκήσεις ισορροπίας ανάμεσα στην εύθραυστη φύση υλικών, όπως το γυαλί, το κεραμικό, το χαρτί, το ύφασμα και τη μάχη τους να επιβληθούν με την ισχνή δυναμική των ήχων τους. Με στόχο την ενίσχυση και μεταποίηση των ήχων που εκπέμπουν αξιοποιούνται οι κοίλες επιφάνειες σκευών και οι υφές καθημερινών αντικειμένων προσδίδοντάς τους νέα ηχητική υπόσταση.
Συνδυάζοντας ηλεκτροακουστικές διεργασίες σε πραγματικό χρόνο, η Δήμητρα Κουστερίδου καταλήγει σε μια live performance, μέσα από την οποία τα απρόβλεπτα ακουστικά γεγονότα και χειρονομίες εκτέλεσης της εγκατάστασης, ενισχύονται με διευρυμένες τεχνικές σύνθεσης ηχοχρώματος, χρόνου και συναρμογής σε ηχητικά στρώματα drone.
Παράλληλα, μια in situ ηχητική εγκατάσταση, ειδικά σχεδιασμένη για το Subset Festival από την Μάγδα Λαμπροπούλου, θα είναι επισκέψιμη για το κοινό και τις πέντε μέρες που διαρκεί το Φεστιβάλ στο Ωδείο Αθηνών. Οι συμμετέχοντες καλούνται να περιηγηθούν ανάμεσα σε αιωρούμενα γλυπτά που θα μπορούν να τα αγγίζουν ελεύθερα και με σεβασμό, ενώ αυτά θα μεταβάλλονται διαρκώς, τόσο μορφικά όσο και ηχητικά. Αλληλεπιδρώντας μαζί τους μέσα από τον πειραματισμό, θα ανακαλύψουν διαφορετικές ποιότητες ήχων που πηγάζουν από την επαφή του ανθρώπινου σώματος με το εξωτερικό περίβλημα μεταλλικών και χάρτινων επιφανειών αλλά και από τα αθέατα εσωτερικά τους στοιχεία. Μέρος από τις γλυπτικές κατασκευές που θα αξιοποιηθούν κατά τη διάρκεια της performance θα εκτίθεται στο χώρο της εγκατάστασης.
Press Kit | Εισιτήρια
MIZI – Κοκκινάρης – Πολυμενέας
ΜΑΖΑ
Μια ειδικά σχεδιασμένη ηχητική εμπειρία για το Subset και τη Νέα Σκηνή του Ωδείου Αθηνών, με τους Γιώργο Κοκκινάρη (κοντραμπάσο), MIZI (ηλεκτρονικά), και Θάνο Πολυμενέα – Λιοντήρη (κοντραμπάσο). Ένα ανατροφοδοτούμενο και δύο ενισχυμένα κοντραμπάσα, μία ψηφιακή μηχανή 256 απλών τόνων, ένα Halldorophone και ένα πολυκαναλικό σύστημα 8 ηχείων δημιουργούν μία συμπαγή ηχητική μάζα που θα κατακλύσει τον συναυλιακό χώρο. Η υψηλή ενίσχυση των ακουστικών οργάνων με τη χρήση πολλαπλών μικροφώνων θα δημιουργήσει μια υπερρεαλιστική προοπτική δίνοντας μας τη δυνατότητα να ακούσουμε κάθε μικροήχο του δοξαριού, του σώματος, των χορδών και της ταστιέρας του οργάνου.
Χρησιμοποιώντας μη συμβατικές τεχνικές τα κοντραμπάσα, σε συνδυασμό με τους απλούς τόνους δημιουργούν ένα ηχητικό περιβάλλον βασισμένο στο φυσικό κούρδισμα και αναδεικνύουν τα ηχητικά χρώματα του ασυγκέραστου οργάνου. Με ειδικές παρτιτούρες γραφικών και λεκτικών οδηγιών καθώς και με αυτοσχεδιαστικά μέρη, το τρίο εξερευνά τα όρια της ακουστότητας, τα ψυχοακουστικά φαινόμενα, τις μικροτονικές αρμονικές συνηχήσεις και περίπλοκες, θορυβικές, ηχητικές μάζες.
Οι τρεις καλλιτέχνες προσκαλούν το κοινό να εμβυθιστεί στα ηχητικά συμβάντα και να ακούσει τόνους-φαντάσματα, ηχητικά συνεχή, παλλόμενους αρμονικούς σχηματισμούς, μικροήχους στα όρια της ανθρώπινης ακουστότητας, και τις γεωμετρικές κινήσεις αυτών των δομών μέσα στο χώρο.
Press Kit | Εισιτήρια