Το θεατρικό δράμα του Έντουαρντ Άλμπι “ Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ; “ από την πρεμιέρα του στο Μπροντγουέι το1962 και 3 χρόνια μετά στην Ελλάδα στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, μέχρι και σήμερα δεν έχει χάσει ούτε λίγο από τη δυναμική του.
Το ψυχολογικό θρίλερ πάντα τρομακτικά επίκαιρο έχει παρουσιαστεί αρκετές φορές στα αθηναϊκά θέατρα από κορυφαίους σκηνοθέτες όπως ο Ζυλ Ντασέν, ο Ανδρέας Βουτσινάς, ο Μίμης Κουγιουμτζής και ο Αντώνης Αντύπας, ανέβηκε φέτος στο θέατρο «Από Μηχανής Θεός» σε σκηνοθεσία του Ορέστη Τάτση.
Ένα έργο για τις συζυγικές σχέσεις, για το πώς αυτές εξελίσσονται μέσα στο χρόνο και για το πώς αυτός δρα καταλυτικά ως προς την εξέλιξη των συναισθημάτων, προσφέροντας ένα είδος διαύγειας στα πρόσωπα που εμπλέκονται.
Η μετατροπή μια συζυγικής σχέσης σε σχέση εξουσίας μεταξύ δύο βαθιά πληγωμένων ανθρώπων, που τώρα μοιάζει αδύνατον το ότι κάποτε υπήρξαν ερωτευμένοι, είναι το στοιχείο που κατακλύζει την παράσταση.
Ένα ζευγάρι μεσηλίκων, η Μάρθα και ο Τζορτζ, προσκαλούν στο σπίτι τους ένα νεαρό καθηγητή πανεπιστημίου και συνάδελφο του Τζορτζ, τον Νικ με τη γυναίκα του, τη Χάνεϊ οι οποίοι πρόσφατα μετακόμισαν στην πόλη. Όσο η βραδιά ξετυλίγεται και αμφότερα τα ζευγάρι πίνουν όλο και περισσότερο αλκοόλ, οι διάλογοι αναπτύσσονται παράλληλα με τα λεκτικά παιχνίδια εξουσίας και καταλήγουν να ξεγυμνώνουν τους χαρακτήρες. Η σχέση του Τζορτζ και της Μάρθα είναι εκείνη που γίνεται εξαρχής ξεκάθαρο ότι δεν έχει τα χαρακτηριστικά μις υγιούς-αγαπημένης σχέσης μεταξύ συντρόφων και ταυτόχρονα γίνεται το εφαλτήριο για να έρθουν και ο Νικ και η Χάνεϊ αντιμέτωποι με τα προβλήματα του δικού τους γάμου.
Ο βραβευμένος με Πούλιντζερ συγγραφέας καταφέρνει να παρουσιάσει πάνω στη σκηνή δύο ζευγάρια που αντικατοπτρίζουν δύο διαφορετικές κοινωνίες, μια κοινωνία η οποία λειτουργεί με βάση τον καταναγκασμό και την οποία αντιπροσωπεύουν η Μάρθα και ο Τζορτζ και εκείνη που βασίζεται αποκλειστικά στις επιδόσεις των ανθρώπων και την αντιπροσωπεύουν ο Νικ και η Χάνεϊ.
Ο Ορέστης Τάτσης έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσέγγιση του έργου αναδεικνύοντας τα κωμικά του στοιχεία του ενώ η μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη κατάφερε να ισορροπήσει άριστα μεταξύ του αρχικού κειμένου και των απαραίτητων εκσυγχρονισμών.
Ο Τζορτζ, του Δημήτρη Ξανθόπουλου, παρουσιάζει άριστα τα οξύμωρα χαρακτηριστικά του ρόλου ενώ η Ναταλία Στυλιανού, που υποδύεται τη Μάρθα, αποτυπώνει τέλεια τον σαρκασμό αλλά και την τραγικότητα του χαρακτήρα. Η πηγή της κωμικότητας προέρχεται από τη Χάνεϊ της Σεμίνας Πανηγυροπούλου, η οποία αποδίδει ισορροπημένα την ελαφριά διάθεση αλλά και τα τραγικά στοιχεία ενώ ο Άγγελος Ανδριανόπουλος, ο οποίος υποδύεται τον Νικ, συμβάλει επάξια με όλα τα θετικά και αρνητικά που συνθέτουν το αμερικάνικο πρότυπο «δένοντας» με τους υπόλοιπους.