Μετά από ψηφοφορία στην ολομέλεια επί της πρότασης της Διάσκεψης των Προέδρων του Κοινοβουλίου με ανάταση χειρός, παρουσιάζεται παρακάτω ο αριθμός των μελών της κάθε επιτροπής και υποεπιτροπής του Κοινοβουλίου για το πρώτο μισό της 10ης κοινοβουλευτικής περιόδου.
AFET | Εξωτερικών υποθέσεων | 79 | |
DEVE | Ανάπτυξης | 25 | -1 |
ΙΝΤΑ | Διεθνούς εμπορίου | 43 | |
BUDG | Προϋπολογισμών | 40 | +1 |
CONT | Ελέγχου του προϋπολογισμού | 30 | |
ECON | Οικονομικής και νομισματικής πολιτικής | 60 | -1 |
EMPL | Απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων | 60 | +5 |
ENVI | Περιβάλλοντος, δημόσιας υγείας και ασφάλειας των τροφίμων | 90 | +2 |
ITRE | Βιομηχανίας, έρευνας και ενέργειας | 90 | +12 |
IMCO | Εσωτερικής αγοράς και προστασίας των καταναλωτών | 52 | +7 |
TRAN | Μεταφορών και τουρισμού | 46 | -3 |
REGI | Περιφερειακής ανάπτυξης | 41 | -2 |
AGRI | Γεωργίας και ανάπτυξης της υπαίθρου | 49 | +1 |
PECH | Αλιείας | 27 | -1 |
CULT | Πολιτισμού και παιδείας | 30 | +1 |
JURI | Νομικών θεμάτων | 25 | |
LIBE | Πολιτικών ελευθεριών, δικαιοσύνης και εσωτερικών υποθέσεων | 75 | +6 |
AFCO | Συνταγματικών υποθέσεων | 30 | +2 |
FEMM | Δικαιωμάτων των γυναικών και ισότητας των φύλων | 40 | +3 |
PETI | Αναφορών | 35 | |
DROI | Ανθρωπίνων δικαιωμάτων (υποεπιτροπή) | 30 | |
SEDE | Ασφάλειας και άμυνας (υποεπιτροπή) | 30 | |
FISC | Φορολογικών θεμάτων (υποεπιτροπή) | 30 | |
SANT | Δημόσιας υγείας (υποεπιτροπή) | 30 | |
Πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό και το μέγεθος των διακοινοβουλευτικών αντιπροσωπειών του Κοινοβουλίου για την ίδια χρονική περίοδο θα είναι σύντομα διαθέσιμες εδώ. Η σχετική πρόταση εγκρίθηκε επίσης με ανάταση χειρός.
Σχετικά με τη σύνθεση των επιτροπών και των διακοινοβουλευτικών αντιπροσωπειών
Σύμφωνα με τον Κανονισμό του Κοινοβουλίου, η σύνθεση των επιτροπών του (συμπεριλαμβανομένων των υποεπιτροπών) θα πρέπει να αντικατοπτρίζει, στο μέτρο του δυνατού, την πολιτική σύνθεση του Κοινοβουλίου στο σύνολό του — βλ. άρθρα 216 και 218.
Το άρθρο 229 ορίζει ότι η σύνθεση των αντιπροσωπειών πρέπει επίσης να διασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, ότι τα κράτη μέλη, οι πολιτικές απόψεις και τα φύλα εκπροσωπούνται δίκαια, ενώ καμία αντιπροσωπεία δεν μπορεί να έχει πάνω από το ένα τρίτο των ευρωβουλευτών της από την ίδια χώρα.
Οι πολιτικές ομάδες και οι μη εγγεγραμμένοι βουλευτές αποφασίζουν εσωτερικά ποιος διορίζεται σε κάθε επιτροπή και υποεπιτροπή, καθώς και στις αντιπροσωπείες.
Επόμενα βήματα
Τα ονόματα των ευρωβουλευτών που θα συμμετέχουν σε κάθε επιτροπή θα ανακοινωθούν την Παρασκευή. Η σύνθεση των αντιπροσωπειών θα επιβεβαιωθεί κατά τη σύνοδο ολομέλειας που θα διεξαχθεί από τις 16 έως τις 19 Σεπτεμβρίου στο Στρασβούργο.
Εναπόκειται στις επιτροπές και τις αντιπροσωπείες να εκλέξουν τα Προεδρεία τους κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεών τους για τη σύστασή τους σε σώμα. Οι επιτροπές του Κοινοβουλίου πρόκειται να συνεδριάσουν στις 23 Ιουλίου 2024.
Σχετικές πληροφορίες
Οι αρμοδιότητες κάθε επιτροπής καθορίζονται στο παράρτημα VI του Κανονισμού. Κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, το Κοινοβούλιο ενέκρινε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό Κοινοβούλιο, αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι επιτροπές και οι αντιπροσωπείες χειρίζονται τα αντίστοιχα καθήκοντά τους.
Οι επιτροπές συνεδριάζουν δημόσια (εκτός εάν οι κανόνες υπαγορεύουν διαφορετικά) μία ή δύο φορές το μήνα στις Βρυξέλλες. Οι εργασίες τους αφορούν την κατάρτιση, την τροποποίηση και την ψηφοφορία επί νομοθετικών προτάσεων και εκθέσεων, καθώς και τη διεξαγωγή συζητήσεων με εκπροσώπους του Συμβουλίου και της Επιτροπής και ακροάσεων με εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, αλλά και τη διοργάνωση διερευνητικών αποστολών. Θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο στις επικείμενες ακροάσεις των ορισθέντων Επιτρόπων.
Το Κοινοβούλιο μπορεί να συστήσει υποεπιτροπές και ειδικές προσωρινές επιτροπές για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων ζητημάτων, καθώς και να συστήσει εξεταστικές επιτροπές για τη διερεύνηση καταγγελιών για κακή διοίκηση του δικαίου της ΕΕ. Η Διάσκεψη των Προέδρων των Επιτροπών συντονίζει τις εργασίες τους.
Οι αντιπροσωπείες είναι επιφορτισμένες με τη διατήρηση και την ανάπτυξη των διεθνών επαφών του Κοινοβουλίου και τη συμβολή στην ενίσχυση του ρόλου και της προβολής της ΕΕ στον κόσμο. Συνεργάζονται με κοινοβούλια κρατών που είναι εταίροι της ΕΕ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην προώθηση των αξιών που κατοχυρώνονται στον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ σε τρίτες χώρες