Πήγαμε - Είδαμε

Background
share close

Γράφει η Ελένη Παπαμικρούλη “Dragign’ the line” ΔΕΥ. 22:00-00:00

Λίγες μέρες πάνε που επιστρέψαμε από το τετραήμερο, για φέτος, φεστιβάλ της Ελάτειας και πάμε να προσπαθήσουμε να χωρέσουμε σε λέξεις όσα ζήσαμε εκεί.

11η  χρονιά για ένα εγχείρημα που όχι μόνο επιβίωσε στο χρόνο, αλλά τις τελευταίες δύο χρονιές κινείται σε άλλα μεγέθη. Στο τιμόνι πάντα ο σύλλογος νεολαίας Ελάτειας, ο οποίος με στόχο την ανάδειξη του τόπου και με μπόλικη αγάπη για τη μουσική κράτησε και φέτος ζωντανή τη φλόγα μιας ιδέας μαγικής.

Η άφιξή μας στο χώρο έγινε το πρωί της Πέμπτης. Από την πρώτη στιγμή ξεχώρισαν η καλή οργάνωση και τα χαμόγελα. Τα παιδιά της Ελάτειας ήταν παντού, ήταν  χαρούμενα και φρόντισαν στο μέγιστο να περάσουν όλοι καλά. Και αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο για αυτό.

Στήσαμε τις σκηνές μας σε ένα χώρο με άπλετη σκιά, καθαρισμένο και διαμορφωμένο για να δεχτεί τους κατασκηνωτές που αλήθεια ήταν …πολλοί!

Και πάμε στα της μουσικής.

Ημέρα 1η.

Hummings, Κωνσταντής Πιστιόλης, Social Waste, Villagers of Ioannina City

Κλαρίνο και εμπρησμός στην, στημένη σε υπέροχη θέση, σκηνή του φεστιβάλ και ένα ταξίδι από το hip hop της Μεσογείου μέχρι τα υψίπεδα της Τύμφης. Σημαίες πειρατικές, σημαίες της Παλαιστίνης και ένα κοινό που άντεξε για ώρες να τραγουδά και να χορεύει, άλλοτε σε ήχους παραδοσιακούς, άλλοτε ηλεκτρικούς και άλλοτε στο ευτυχές πάντρεμα και των δύο.  Κι αυτά ήταν μόνο η αρχή.

Ημέρα 2η.

Loccomondo, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ματούλα Ζαμάνη

Βραδιά roller coaster η δεύτερη, με σαφώς πολύ περισσότερο κόσμο από την πρώτη και αφετηρία με Loccomondo. Κέφι, χορός, φουσκωτά τόπια στον αέρα και ένα μικρό πάρτυ για τα 21 χρόνια της μπάντας χάρισαν το καλύτερο ζέσταμα στο κοινό. Και έπειτα η ποίηση… Αλκίνοος επί σκηνής, όπως τον ξέρεις και όπως τον περίμενες. Λιτός μα ποτέ λίγος, με αυτή την υπέροχη υπόσταση,  που ισορροπεί μέσα και έξω από τη μουσική, να διαπερνά το κοινό απ’ άκρη σ’ άκρη. Και μετά; Πάρτυ ξανά, αλλά αλλιώτικο. Αέρας νησιώτικος και ξεσηκωτικός και μια Ματούλα, που με τη χαρακτηριστική ευκολία της, έκανε ώπα τη σκηνή της Ελάτειας.

Ημέρα 3η.

Πάνος Βλάχος, Μελίνα Κανά – Αλέξανδρος Κτιστάκης, Γιάννης Χαρούλης

Έντεχνη πανδαισία στο κατάμεστο πλέον φεστιβάλ, που δεν είχε χώρο να στήσεις ή οριακά και να σταθείς. Ψάθες, καρέκλες και κόσμος πολύς πριν καν δύσει ο ήλιος, απόλαυσε τον Βλάχο σε ένα ευφάνταστο ποτ πουρί με εμβέλεια από Σάκη Ρουβά μέχρι… τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού. Χιούμορ και ταλέντο σε περίσσεια, αγαπημένος πια για πολλούς, άνοιξε ιδανικά τη βραδιά. Και μετά τι να πεις; Αιθέρια Μελίνα Κανά συντροφιά επί σκηνής με τον Αλέξανδρο Κτιστάκη μας έκαναν να νιώσουμε αυτό το γνώριμο που αισθάνεσαι στις συναυλίες του Θανάση. Όχι μόνο εκεί, αλλά είναι που ξεχωρίζει τόσο σαν συναίσθημα που θα θελες να υπάρχει μια λέξη μόνο για αυτό. Και ύστερα ο Χαρούλης, το ίδιο ζεστός και δοτικός με το κοινό του, όπως πάντα. Με μια αίσθηση, σαν να είσαι η παρέα του για απόψε σε ένα τραπέζι και να τραγουδάει μόνο για σένα.

Ημέρα 4η.

Δήμητρα Μωραΐτη, Novel 729, Νατάσσα Μποφίλιου, Ιουλία Καραπατάκη

Ξαφνική βροχή στην Ελάτεια. Αρκετοί κατασκηνωτές ξέστησαν, μα οι αισιόδοξοι παρέμειναν. Και έπραξαν σωστά γιατί οι συναυλίες έγιναν κανονικά. Ξεχωρίσαμε τον Novel 729 και τη ραπ νότα που έδωσε, εκτιμήσαμε ξανά τη μεγάλη Νατάσσα Μποφίλιου που έδωσε χώρο στη νέα καλλιτέχνιδα Δήμητρα Μωραΐτη (η οποία δεν κατάφερε να εμφανιστεί νωρίτερα εξαιτίας της βροχής) και τέλος αφήσαμε την Ιουλία να μας ταξιδέψει, για τελευταία φορά σε αυτό το τετραήμερο, με τις υπέροχες ερμηνείες της.

Επιστρέφουμε στην Αθήνα και σκέφτομαι ότι περάσαμε τέσσερις μέρες μες τη φύση, γελάσαμε, ακούσαμε υπέροχους καλλιτέχνες και διαφορετικές προσεγγίσεις σε αυτό που λέμε «αγάπη για τη μουσική», κι όμως αν κάτι ξεχωρίζουμε ανάμεσα στα υπόλοιπα είναι ο σεβασμός που αισθανθήκαμε για τον σύλλογο νεολαίας Ελάτειας. Γιατί αυτά τα παιδιά δούλεψαν σκληρά για να στηθεί αυτή η εμπειρία και έκαναν ένα όνειρο πραγματικότητα για τον τόπο τους.

Ε λοιπόν, με την όρεξη τους, το όνειρο μόνο λίγο δε θα ναι…