«Ο Συμβολαιογράφος» μια μοντέρνα παράσταση….κλασσικού θεάτρου που πρέπει να παρακολουθήσεις


Μόλις τελειώνει η παράσταση «Ο Συμβολαιογράφος», και ανάβουν τα φώτα  στο Χώρα (το γνωστό off-broadway θέατρο της Κυψέλης) νιώθεις ότι παρακολούθησες μια αυθεντική θεατρική παράσταση. Ο λόγος; Βασίζεται αποκλειστικά στην γλώσσα του θεάτρου, χτίζει την αφήγηση της, με αυτά τα συστατικά (ερμηνείες,  σκηνικά, φωτισμοί)  και φέρνει ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.

Το σενάριο, βασίζεται στο θεατρικό κείμενο του λόγιου Φαναριώτη Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή και διαδραματίζεται στην Κεφαλλονιά του 19ου αιώνα. Εκεί, ζει ο πετυχημένος συμβολαιογράφος σιορ Τάπας (Σταμάτης Φασουλής) με την μοναχοκόρη του Μαρίνα (Ευγενία Δημητροπούλου – άρτια η ερμηνεία της σε μια δραματική σκηνή του έργου).

 

 

Μετά τον θάνατο της γυναίκας του -και μητέρας της- στην γέννα, είναι ο, τι αγαπάει περισσότερο και αρκετές από τις πράξεις που κάνει στην παράσταση, τις κάνει για το δικό της καλό. Κάποια στιγμή, στο γραφείο του εμφανίζεται ο γραμματέας του Κόντε Ναννέτο ο Παύλος Ροδίνης (Ρένος Ρώτας) για να του πει, πως κρατάει στα χέρια του, μια ανεπίσημη διαθήκη, με την υπογραφή του Κόντε που τον κάνει αποκλειστικό κληρονόμο. Σαφώς αυτή η διαθήκη αποκληρώνει τον -μέχρι τώρα- κληρονόμο τον ατίθασο ανιψιό του, Γεράσιμο Νανέτο (Αλέξανδρος Περρός),που δηλώνει ερωτευμένος με την Μαρίνα.

Μόλις ο Γεράσιμος Νανέτος μαθαίνει αυτά τα νέα, ξαφνικά αποκαλύπτει ότι και αυτός έχει στα χέρια του, μια υπογεγραμμένη διαθήκη από τον θείο του και υποστηρίζει ότι αυτή είναι η αυθεντική. Την επόμενη ημέρα ο Κόντε Ναννέτος βρίσκεται νεκρός, γεγονός που ξεκινάει μια έρευνα για να βρεθεί ο ένοχος  να αποκαλυφθούν οι προθέσεις και να βρεθεί η -πραγματικά- αληθινή διαθήκη.

Ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας, κατάφερε, και «μπόλιασε» διαφορετικές επιρροές  στο στήσιμο της παράστασης που θυμίζει κινηματογραφική ταινία. Ξεκινάει ως ταινία εποχής, για να περάσει στο δικαστικό θρίλερ, στο νουάρ αλλά και την μαύρη κωμωδία.

Ο Σταμάτης Φασουλής (Σιορ Τάπας) με την εγκυρότητα που του δίνει ο τίτλος του συμβολαιογράφου αλλοιώνει την πραγματικότητα (παραπομπή στα fake news της εποχής μας)  χτίζει δολοπλοκίες και γεννάει από το τίποτα έναν ένοχο. Καταφέρνει να ξεγελάσει τον ανακριτή (Κώστας Φαλελάκης) «πετάει ατάκες» και βρίσκει καλό συμπαίκτη στην ειρωνεία και τον σαρκασμό, στο πρόσωπο του Αντώνη Λουδάρου.

Εκείνος υποδύεται  με γλυκό τρόπο τον  Νικολή, τον οικονόμο του Κόντε Ναννέτο το λαικό alter-ego του Σιορ Τάπα . Έχει ενδιαφέρον να βλέπεις έναν ψηλό ηθοποιό σαν τον Αντώνη Λουδάρο, να μεταμορφώνεται σ’ ένα ταλαίπωρο από τα χρόνια και τις δουλειές υπηρέτη. Οι γοητευτικοί φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη κάνουν το ευέλικτο σκηνικό που έφτιαξε η Αθανασία Σμαραγδή να μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής και ο συνδυασμός της τέχνης τους βοηθάει την αφήγηση.

Η φαντασία το βλέπει σαν σαλόνι, κρεβατοκάμαρα, σαν καλντερίμι  ακόμα και…φυλακή! Γοητευτικά επίσης τα ρούχα που επιμελήθηκε η Αναστασία Αρσένη.

Αξίζει να παρακολουθήσετε την παράσταση, όχι γιατί έχει γίνει talk of the town, για λόγους δημοσίων σχέσεων και διαφήμισης αλλά γιατί έχει τέμπο και κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον. Η συνύπαρξη ηθοποιών, με διαφορετικές ηλικίες και ερεθίσματα δημιουργεί μια ομάδα που υποστηρίζει την ίδια αλλά και την παράσταση.

 

 

Επιμέλεια : Wanderer «Urban myths» ΣΑΒ. 13:00-15:00


Σχόλια αναγνωστών

Κάντε ένα σχόλιο

Το e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί.Τα απαιτούμενα πεδία συμβολίζονται με *


Street Radio

ο δρόμος σου είναι εδώ

Current track
TITLE
ARTIST

Background