Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως…. μεταλλική!

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι πύλες της πλατείας νερού στο Φάληρο άνοιξαν, για να υποδεχθούν πλήθος κόσμου που περίμενε με λαχτάρα να δει ένα πρόγραμμα που έμελλε να εντυπωσιάσει. Η ένατη μέρα του φεστιβάλ ήταν άκρως… μεταλλική και ολοκληρώθηκε χωρίς προβλήματα.

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Τα συγκροτήματα που αποτελούσαν το line up της ημέρας, εμφανίστηκαν όλα στην ώρα τους, δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό. Η αρχή έγινε στις 18:00 με τους Black Soul Horde, οι οποίοι αποδείχθηκαν ιδανική επιλογή για το ξεκίνημα της ημέρας, συνδυάζοντας την σκοτεινή και vintage εκδοχή του heavy metal. Ο ήχος ήταν πραγματικά πολύ καλός και οι εκτελέσεις υψηλού επιπέδου, με ένα πολύ ορεξάτο τύπο πίσω από τα τύμπανα να ξεχωρίζει και τον Δημήτρη Κότση να αποδεικνύει αβίαστα για μία ακόμη φορά από σκηνής ότι διαθέτει ένα μεγάλων δυνατοτήτων και ιδιαίτερων αποχρώσεων λαρύγγι. Στο μισάωρο της εμφάνισής τους, η πεντάδα έβαλε το κοινό εξαρχής στο κλίμα που ήταν και το ζητούμενο, κερδίζοντας το ειλικρινές χειροκρότημα, ακόμη και όσων δεν είχαν επαφή με τη μουσική τους. Ακούσαμε τα Beneath The Mountains Of Madness, Beware The Deep, Soulships, Lair Of The Wolf, The Betrayal Of The King & God Of War, από τα άλμπουμ του συγκροτήματος “Horrors from the void” & “Land Of Demise”. Περιμένουμε με αγωνία οτιδήποτε νεότερο, γιατί σίγουρα έχουν πολλά ακόμα να μας δώσουν!

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Στις 19:00 τη σκυτάλη πήραν οι The Dead Daisies, με τον Glenn Hughes να δείχνει ότι έχει κάνει κάποια συμφωνία με τον διάβολο, δεν μπορεί! Ένα αειθαλές λαρύγγι που είπε τα πάντα υπέροχα και επιπλέον εξαιρετική σκηνική παρουσία απ όλaα τα μέλη της μπάντας. Κλασικός ροκ ήχος, που όμως είναι πάντα φρέσκος. Ο αρχηγός και μοναδικό σταθερό μέλος της μπάντας David Lowy είχε αναλάβει τα ρυθμικά κιθαριστικά μέρη, αφήνοντας χώρο στον Aldrich να κάνει τα… δικά του στην κιθάρα. Ειδικά στο “Burn” ο Aldrich ανέλαβε τα μέρη και των δύο ιερών τεράτων Blackmore και Lord και έσκισε. Εξαιρετικές οι δύο διασκευές στους Deep Purple από την εποχή που ο Hughes ήταν μέλος τους. Συνολικά στη μία ώρα της εμφάνισής τους, ακούσαμε τα Long Way to Go, Unspoken, Rise Up, Dead and Gone, Bustle and Flow, Mistreated (διασκευή Deep Purple), Radiance, Like No Other (Bassline), Shine On, Burn (διασκευή Deep Purple).

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Η συνέχεια ανήκε στους Cradle of Filth που ανέβηκαν στις 20:30 ακριβώς. Οι Βρετανοί extreme metallers, αποτελούν ένα από τα εμπορικότερα ονόματα του black metal στερεώματος, συνεχίζοντας να κυκλοφορούν ενδιαφέρουσες δουλειές (με πιο πρόσφατη το περσινό “Existence Is Futile”) και δίνοντας μια διαφορετική πινελιά στο lineup της χθεσινής βραδιάς του Release, αρκετά πιο σκοτεινή και θεατρική.  Ο Dani Filth, όργωνε τη σκηνή με full corpse paint και δερμάτινα, παρά τη ζέστη που επικρατούσε ακόμα στο χώρο, μιας και ο ήλιος δεν είχε πέσει. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στην Zoe Marie Federoff, η οποία έχει αναλάβει τον τομέα των πλήκτρων και των δεύτερων φωνητικών στην μπάντα εδώ και κάποιους μήνες. Η Αμερικανίδα πρώην μαθήτρια της Floor Jansen, χάρισε εξαιρετικά το απαιτούμενο ηχητικό βάθος στα έτσι κι αλλιώς πολυστρωματικά τραγούδια των Cradle Of Filth, χωρίς να χρειαστεί η παρουσία «κονσέρβας». Ακούσαμε αρκετά από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια της πορείας του συγκροτήματος: Existential Terror,  Nocturnal Supremacy, Lilith Immaculate, I Am The Thorn, Crawling King Chaos, Nymphetamine, A Gothic Romance, Scorched Earth Erotica, Portrait Of The Dead Countess, Lustmord And Wargasm, Necromantic Fantasies, Her Ghost In The Fog.

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Και φτάνουμε πια στις 10:30, όπου κάνουν την εμφάνισή τους οι απόλυτοι σταρ της βραδιάς. Η σκηνή σκοτεινάζει, ενώ ακούγεται το Intro (War Pigs & Battle Hymn). Αρχίζει να ανάβει το σήμα κατατεθέν της μπάντας σε μία τεράστα φωτεινή κατασκευή, η οποία ανυψώθηκε και με τις πρώτες νότες του One Shot at Glory εμφανίζονται οι Judas Priest, ενώ ο κόσμος παραληρεί. Ο ήχος εξαιρετικός, ο Rob Halford πρώτος μεταξύ ίσων στο στιβαρό κουιντέτο και τα πάντα έδειχναν εξ αρχής πως θα βιώναμε μια σπουδαία εμφάνιση μιας από τις – μετρημένες στα δάχτυλα – μπάντες που μπορούν να θεωρούνται ως απόλυτα συνυφασμένες με τον heavy metal ήχο.

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Ο Rob Halford ήταν καταπληκτικός από την αρχή, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα, ακόμα και σε αυτήν την ηλικία, να βγάλει και τις πιο ψηλές του νότες. Ευτυχώς για όλους μας, ο Richie Faulkner παρά τα προβλήματα υγείας του, είναι πλέον μια χαρά, όντας φανταστικός στα καθήκοντα που τον θέλουν την απόλυτη κιθαριστική έκφραση της μπάντας την τελευταία δεκαετία, πράγμα που αποδείκνυε με την κάθε ευκαιρία μέσα στα κομμάτια. Σπουδαίος κιθαρίστας για τον οποίο δεν χρειάζεται να πει κανείς κάτι άλλο – η κιθάρα του μιλάει από μόνη της. Εντυπωσιακός εκτελεστικά και ο Scott Travis, που προλόγισε το Painkiller.

Η μεγάλη πείρα του Halford φάνηκε και από το γεγονός ότι δεν δίσταζε να δώσει το μικρόφωνο στο κοινό, όποτε το απαιτούσε η περίσταση και, πιστέψτε με, ήταν πολλές οι φορές! Αυτή η αλληλεπίδραση ήταν και αυτό που έκανε την ατμόσφαιρα τόσο μαγική.

Συγκινητική ήταν η στιγμή που εμφανίστηκε ο Glenn Tipton στην επί σκηνής γιγαντοοθόνη, με την υπόλοιπη μπάντα να μας «γυρίζει την πλάτη» και να τον ατενίζει σε ένα από τα χαρακτηριστικά του solo, σε ένα σπουδαίο φόρο τιμής.

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

One Shot at Glory, Lightning Strike, You’ve Got Another Thing Comin’, Freewheel Burning, Turbo Lover, Hell Patrol, The Sentinel, A Touch Of Evil, Victim Of Changes, Blood Red Skies, Οι διασκευές The Green Manalishi (των Fleetwood Mac) & Diamonds & Rust (της Joan Baez) και το Painkiller, αποτέλεσαν το βασικό κομμάτι της συναυλίας, ενώ στο encore έπαιξαν τα υπόλοιπα από τα κομμάτια που σίγουρα δεν θα μπορούσαν να λείψουν: The Hellion, Electric Eye, Hell Bent For Leather, Breaking The Law, Living After Midnight.

Η εμφάνιση του Metal God επάνω στη μοτοσικλέτα του για το “Hell Bent For Leather” ήταν επική, ενώ οι προσταγές του προς το κοινό, κραδαίνοντας το δερμάτινο καμτσίκι του μπροστά από έναν μαινόμενο ταύρο, έδωσαν το ρυθμό για να φθάσουμε στο επικό κλείσιμο του “Living After Midnight”, λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα.

Η ένατη μέρα του Release Athens ήταν απολύτως.... μεταλλική!

Όσοι βρεθήκαμε εκεί πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την παρουσία μιας μπάντας με ιστορία 50 χρόνων, μιας μπάντας που τολμώ να πω ότι συνέβαλλε αποφασιστικά στο “χτίσιμο” του heavy metal. Ελπίζω ότι θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε τους Αρχιερείς έτσι, αιώνια νέους.

γράφει η Χριστίνα Κοτσοβόλου “Rock around the globe” ΤΕΤ. 20:00-22:00


Street Radio

ο δρόμος σου είναι εδώ

Current track
TITLE
ARTIST