“And the Oscar goes to…” γράφει ο Δημήτρης Πλαβούκος

"And the Oscar goes to…" γράφει ο Δημήτρης Πλαβούκος

93η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ της Ακαδημίας Κινηματογράφου. 93 χρόνια βραβεύσεων ταινιών, 93 χρόνια Χολιγουντιανής λάμψης αλλά και αντιδράσεων.

Η φετινή τελετή απονομής όμως είναι διαφορετική από όλες όσες προηγήθηκαν.

Δεν θα μείνω ούτε στο «πολιτικό» κομμάτι αλλά ούτε και στο «παιχνίδι» που υποτίθεται ότι πρέπει να παίξουν όλοι όσοι έχουν προταθεί, ώστε να κερδίσουν το πολυπόθητο χρυσό αγαλματάκι. Θα μείνω στο κομμάτι της εκπροσώπησης, που φέτος, είναι πιο δυνατό από ποτέ. Όσων αφορά τη διαφορετικότητα, τα θέματα που θίγουν οι ταινίες και κυρίως την πολιτιστική ετερότητα και ποικιλομορφία, φέτος, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά, τα βραβεία Όσκαρ παίζει να γράψουν ιστορία.

Στην κατηγορία Ά Γυναικείου ρόλου, βρίσκουμε την Viola (λατρεμένη) Davis, με μια συγκλονιστική ερμηνεία στο Ma Rainey’s Black Bottom, ίσως την καλύτερη African-American (dark skinned African-American όπως χαρακτηρίζει τον εαυτό της η ίδια) ηθοποιό όλων των εποχών. Ω ναι, σωστά διαβάσατε. Όλων των εποχών.

Με μια καριέρα που μετράει 24 χρόνια στο χώρο της ηθοποιίας, η Viola Davis έχει ήδη κερδίσει το Όσκαρ ΄Β Γυναικείου για την ερμηνεία της στο Fences του August Wilson (θα έπρεπε κανονικά να ήταν Ά), για το ρόλο της Rose Maxson, τον οποίο είχε παίξει και στο Broadway το 2010 και είχε κερδίσει το βραβείο Tony καλύτερης γυναικείας ερμηνείας. Θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση, ένα βραβείο Όσκαρ, ένα BAFTA, Χρυσή Σφαίρα, ΕΜΜΥ, 6 βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών και 2 Τόνυ. Αν κερδίσει το 2ο της Όσκαρ για το Ma Rainey’s Black Bottom, θα είναι η δεύτερη African-American ηθοποιός στην ιστορία του θεσμού, με πρώτη την Halley Berry, με Όσκαρ Ά Γυναικείου.

Στην κούρσα για τον πολυπόθητο κύριο Όσκαρ θα βρούμε την Andra Day για το The United States v. Billie Holiday, την Vanessa Kirby με την εσωτερική ερμηνεία της στο Pieces of a Woman, την πάντα εξαιρετική Frances McDormand για το Nomadland και την εκπληκτική Carey Mulligan στην κατ’ εμέ καλύτερη ταινία της χρονιάς, το Promising Young Woman.

Στην αντιπέρα όχθη, στην κατηγορία Ά Ανδρικού Ρόλου, βρίσκουμε το φαβορί Chadwick Boseman που ο θάνατός του προκάλεσε σοκ στους απανταχού φαν του Black Panther αλλά κυρίως σε όλους εμάς που δεν γνωρίζαμε ούτε τον αγώνα που έδινε τόσα χρόνια και είχαμε διακρίνει και πέρα από το ρόλο του βασιλιά T’Challa, το ταλέντο του Boseman και όλα εκείνα που θα μπορούσε να προσφέρει μέσα από τις ερμηνείες του. Αν ο Boseman κερδίσει για την ερμηνεία του στο Ma Rainey’s Black Bottom, θα είναι ο τρίτος ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ μετά θάνατον, μετά τους Heath Ledger και Peter Finch, και ο έβδομος προτεινόμενος, μετά τους Jeanne Eagels, James Dean (για το Ανατολικά της Εδέμ και τον Γίγαντα), Spencer Tracy, Ralph Richardson, και Massimo Troisi. Αν και έχει σαρώσει όλα τα βραβεία για τα οποία έχει προταθεί μέχρι στιγμής, κάποιοι πιστεύουν ότι παρά την ερμηνεία του, ο λόγος για την πιθανή νίκη του θα είναι το γεγονός ότι έφυγε τόσο νωρίς. Όπως και να έχει, ο Chadwick Boseman αφήνει πίσω μεγάλη κληρονομία παρά το μικρό χρόνο που βρέθηκε ανάμεσά μας.

Δίπλα του, στην κούρσα για το Όσκαρ Ά Ανδρικού, βρίσκουμε τον Riz Ahmed για το Sound of Metal, τον εκπληκτικό Anthony Hopkins σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες όλων των εποχών, στο εξαιρετικό The Father, τον μοναδικό Gary Oldman σε μια ερμηνεία που βάζει φωτιά στην οθόνη, στο Οσκαρικό φαβορί Mank (με τις περισσότερες υποψηφιότητες φέτος) και τον «δικό» μας από το The Walking Dead, Steven Yeun για το Minari.

Φανταστείτε λοιπόν αυτήν τη στιγμή, African-American παιδιά, να βλέπουν την Viola Davis και τον Chadwick Boseman σε αυτές τις κατηγορίες. Σκεφτείτε τι σημαίνει η υποψηφιότητα του Riz Ahmed ως ο πρώτος Μουσουλμάνος που προτείνεται σε αυτήν την κατηγορία, για όλους εκείνους που μπαίνουν σε αρνητικά στερεότυπα εξαιτίας της πίστης τους και της καταγωγής τους (ο Ahmed είναι British-Pakistan). Σκεφτείτε τη γροθιά στη διάκριση της ηλικίας και στην ταμπέλα της άνοιας που δίνει ο εξαιρετικός Anthony Hopkins στα 83 του! Τη δύναμη που παίρνει ο οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει αντιμετωπίσει κακοποίηση, τη στιγμή που βλέπει την Carey Mulligan στο tour de force performance που δίνει στο Promising Young Woman. Όλους εκείνους τους ανθρώπους που έχουν χάσει το σπίτι τους, τη δουλειά τους, νομάδες που βλέπουν να παρουσιάζεται η ζωή τους και να βρίσκουν φωνή στη μεγάλη οθόνη. Ένα γκρουπ που σπάνια βρίσκεται στο φως της δημοσιότητας, τουλάχιστον με τον τρόπο που παρουσιάζεται στην ταινία Nomadland. Σκεφτείτε όλα εκείνα τα κορίτσια που βλέπουν την σκηνοθέτη του Nomadland, και προτεινόμενη, Chloe Zhao, που όχι μόνο σκηνοθέτησε την ταινία αλλά έγραψε το σενάριο, έκανε το μοντάζ και την παραγωγή της.

Ξαφνικά, εν έτη 2021, και ενώ η βία, ο ρατσισμός και η κακοποίηση προς κάθε μορφής διαφορετικότητα φαίνεται να «πνίγει» τον κόσμο, η Ακαδημία Κινηματογράφου στρέφει τους προβολείς της και ρίχνει άπλετο φως στη διαφορετικότητα που όλοι έχουμε ανάγκη να δούμε, και την εκπροσώπηση όλων εκείνων των ομάδων και των ανθρώπων που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μας. Όποιος και αν κερδίσει το χρυσό αγαλματάκι, την Κυριακή 25 Απριλίου, το σίγουρο είναι ότι μαζί του(ς) θα έχουν κερδίσει και όλοι εκείνοι που βλέπουν τον εαυτό τους μέσα από τους χαρακτήρες αυτούς, στη μεγάλη οθόνη.

 

Οι υποψηφιότητες της 93ης τελετής των βραβείων Όσκαρ:

Σε bold οι δικές μου επιλογές για τους νικητές.

 

 

Best Picture

“The Father” (David Parfitt, Jean-Louis Livi and Philippe Carcassonne, producers)

“Judas and the Black Messiah” (Shaka King, Charles D. King and Ryan Coogler, producers)

“Mank” (Ceán Chaffin, Eric Roth and Douglas Urbanski, producers)

“Minari” (Christina Oh, producer)

“Nomadland” (Frances McDormand, Peter Spears, Mollye Asher, Dan Janvey and Chloé Zhao, producers)

“Promising Young Woman” (Ben Browning, Ashley Fox, Emerald Fennell and Josey McNamara, producers)

“Sound of Metal” (Bert Hamelinck and Sacha Ben Harroche, producers)

“The Trial of the Chicago 7” (Marc Platt and Stuart Besser, producers)

Best Director

Thomas Vinterberg (“Another Round”)

David Fincher (“Mank”)

Lee Isaac Chung (“Minari”)

Chloé Zhao (“Nomadland”)

Emerald Fennell (“Promising Young Woman”)

Best Actor in a Leading Role

Riz Ahmed (“Sound of Metal”)

Chadwick Boseman (“Ma Rainey’s Black Bottom”)

Anthony Hopkins (“The Father”)

Gary Oldman (“Mank”)

Steven Yeun (“Minari”)

Best Actress in a Leading Role

Viola Davis (“Ma Rainey’s Black Bottom”)

Andra Day (“The United States v. Billie Holiday”)

Vanessa Kirby (“Pieces of a Woman”)

Frances McDormand (“Nomadland”)

Carey Mulligan (“Promising Young Woman”)

Best Actor in a Supporting Role

Sacha Baron Cohen (“The Trial of the Chicago 7”)

Daniel Kaluuya (“Judas and the Black Messiah”)

Leslie Odom Jr. (“One Night in Miami”)

Paul Raci (“Sound of Metal”)

Lakeith Stanfield (“Judas and the Black Messiah”)

Best Actress in a Supporting Role

Maria Bakalova (‘Borat Subsequent Moviefilm”)

Glenn Close (“Hillbilly Elegy”)

Olivia Colman (“The Father”)

Amanda Seyfried (“Mank”)

Yuh-jung Youn (“Minari”)

Best Animated Feature Film

“Onward” (Pixar)

“Over the Moon” (Netflix)

“A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon” (Netflix)

“Soul” (Pixar)

“Wolfwalkers” (Apple TV Plus/GKIDS)

Best Adapted Screenplay

“Borat Subsequent Moviefilm.” Screenplay by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Peter Baynham, Erica Rivinoja, Dan Mazer, Jena Friedman, Lee Kern; Story by Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Dan Swimer, Nina Pedrad

“The Father,” Christopher Hampton and Florian Zeller

“Nomadland,” Chloé Zhao

“One Night in Miami,” Kemp Powers

“The White Tiger,” Ramin Bahrani

Best Original Screenplay

“Judas and the Black Messiah.” Screenplay by Will Berson, Shaka King; Story by Will Berson, Shaka King, Kenny Lucas, Keith Lucas

“Minari,” Lee Isaac Chung

“Promising Young Woman,” Emerald Fennell

“Sound of Metal.” Screenplay by Darius Marder, Abraham Marder; Story by Darius Marder, Derek Cianfrance

“The Trial of the Chicago 7,” Aaron Sorkin

Best Original Song

“Fight for You,” (“Judas and the Black Messiah”). Music by H.E.R. and Dernst Emile II; Lyric by H.E.R. and Tiara Thomas

“Hear My Voice,” (“The Trial of the Chicago 7”). Music by Daniel Pemberton; Lyric by Daniel Pemberton and Celeste Waite

“Húsavík,” (“Eurovision Song Contest”). Music and Lyric by Savan Kotecha, Fat Max Gsus and Rickard Göransson

“Io Si (Seen),” (“The Life Ahead”). Music by Diane Warren; Lyric by Diane Warren and Laura Pausini

“Speak Now,” (“One Night in Miami”). Music and Lyric by Leslie Odom, Jr. and Sam Ashworth

Best Original Score

“Da 5 Bloods,” Terence Blanchard

“Mank,” Trent Reznor, Atticus Ross

“Minari,” Emile Mosseri

“News of the World,” James Newton Howard

“Soul,” Trent Reznor, Atticus Ross, Jon Batiste

Best Sound

“Greyhound,” Warren Shaw, Michael Minkler, Beau Borders and David Wyman

“Mank,” Ren Klyce, Jeremy Molod, David Parker, Nathan Nance and Drew Kunin

“News of the World,” Oliver Tarney, Mike Prestwood Smith, William Miller and John Pritchett

“Soul,” Ren Klyce, Coya Elliott and David Parker

“Sound of Metal,” Nicolas Becker, Jaime Baksht, Michelle Couttolenc, Carlos Cortés and Phillip Bladh

Best Costume Design

“Emma,” Alexandra Byrne

“Mank,” Trish Summerville

“Ma Rainey’s Black Bottom,” Ann Roth

“Mulan,” Bina Daigeler

“Pinocchio,” Massimo Cantini Parrini

Best Animated Short Film

“Burrow” (Disney Plus/Pixar)

“Genius Loci” (Kazak Productions)

“If Anything Happens I Love You” (Netflix)

“Opera” (Beasts and Natives Alike)

“Yes-People” (CAOZ hf. Hólamói)

Best Live-Action Short Film

“Feeling Through”

“The Letter Room”

“The Present”

“Two Distant Strangers”

“White Eye”

Best Cinematography

“Judas and the Black Messiah,” Sean Bobbitt

“Mank,” Erik Messerschmidt

“News of the World,” Dariusz Wolski

“Nomadland,” Joshua James Richards

“The Trial of the Chicago 7,” Phedon Papamichael

Best Documentary Feature

“Collective,” Alexander Nanau and Bianca Oana

“Crip Camp,” Nicole Newnham, Jim LeBrecht and Sara Bolder

“The Mole Agent,” Maite Alberdi and Marcela Santibáñez

“My Octopus Teacher,” Pippa Ehrlich, James Reed and Craig Foster

“Time,” Garrett Bradley, Lauren Domino and Kellen Quinn

Best Documentary Short Subject

“Colette,” Anthony Giacchino and Alice Doyard

“A Concerto Is a Conversation,” Ben Proudfoot and Kris Bowers

“Do Not Split,” Anders Hammer and Charlotte Cook

“Hunger Ward,” Skye Fitzgerald and Michael Scheuerman

“A Love Song for Latasha,” Sophia Nahli Allison and Janice Duncan

Best Film Editing

“The Father,” Yorgos Lamprinos

“Nomadland,” Chloé Zhao

“Promising Young Woman,” Frédéric Thoraval

“Sound of Metal,” Mikkel E.G. Nielsen

“The Trial of the Chicago 7,” Alan Baumgarten

Best International Feature Film

“Another Round” (Denmark)

“Better Days” (Hong Kong)

“Collective” (Romania)

“The Man Who Sold His Skin” (Tunisia)

“Quo Vadis, Aida?”(Bosnia and Herzegovina)

Best Makeup and Hairstyling

“Emma,” Marese Langan, Laura Allen, Claudia Stolze

“Hillbilly Elegy,” Eryn Krueger Mekash, Patricia Dehaney, Matthew Mungle

“Ma Rainey’s Black Bottom,” Sergio Lopez-Rivera, Mia Neal, Jamika Wilson

“Mank,” Kimberley Spiteri, Gigi Williams, Colleen LaBaff

“Pinocchio,” Mark Coulier, Dalia Colli, Francesco Pegoretti

Best Production Design

“The Father.” Production Design: Peter Francis; Set Decoration: Cathy Featherstone

“Ma Rainey’s Black Bottom.” Production Design: Mark Ricker; Set Decoration: Karen O’Hara and Diana Stoughton

“Mank.” Production Design: Donald Graham Burt; Set Decoration: Jan Pascale

“News of the World.” Production Design: David Crank; Set Decoration: Elizabeth Keenan

“Tenet.” Production Design: Nathan Crowley; Set Decoration: Kathy Lucas

Best Visual Effects

“Love and Monsters,” Matt Sloan, Genevieve Camilleri, Matt Everitt and Brian Cox

“The Midnight Sky,” Matthew Kasmir, Christopher Lawrence, Max Solomon and David Watkins

“Mulan,” Sean Faden, Anders Langlands, Seth Maury and Steve Ingram

“The One and Only Ivan,” Nick Davis, Greg Fisher, Ben Jones and Santiago Colomo Martinez


Street Radio

ο δρόμος σου είναι εδώ

Current track
TITLE
ARTIST